Fri frakt over 799 NOK (småvarer) Åpent kjøp & ingen tollavgift

Kjøpsbetingelser

Følgende kjøpsbetingelser (heretter kalt vilkårene) gjelder salg av senger, møbler, møbler og annen løsøre (heretter kalt produktene) av Sleepo AB, 556857-0146, (heretter kalt Sleepo), med mindre annet er skriftlig avtalt mellom hver kunde (nedenfor kalt kunden) og Sleepo. Ved salg til forbrukere bruker Sleepo de obligatoriske reglene som følger av gjeldende lovgivning.

Bestilling

Bestilling skjer via www.sleepo.no eller på telefon +468208770. Ved bestilling inngås en avtale om kjøp bare når Sleepo har bekreftet bestillingen gjennom en ordrebekreftelse via e-post.

Sleepo inngår ikke avtaler med mindreårige (under 18 år) uten foreldrenes godkjennelse.

All bildeinformasjon skal sees på som illustrasjoner, og kan ikke garanteres å gjenspeile produktets eksakte utseende og natur. Sleepo forbeholder seg retten til å gjøre eventuelle feil i produktinformasjonen og forbeholder seg retten til å endre produktinformasjon og priser uten forvarsel.

For å gjøre et kjøp via Sleepos nettsted, må du godta vilkårene. Ved å godta vilkårene, godtar du å overholde vilkårene i sin helhet, og godtar at du har lest informasjonen om personlig informasjon og godtatt bruk av personlig informasjon og informasjonskapsler i samsvar med Sleepos personvernregler.

I tilfelle feil med angivelse av lagerstatus, forbeholder Sleepo seg retten til å korrigere dette etterpå. Dette betyr blant annet at hvis et produkt i Sleepo-sortimentet er utløpt eller av annen grunn ikke er tilgjengelig med respekt for rimelig innsats, er Sleepo ikke forpliktet til å levere et slikt produkt til tross for at kunden bestiller det som ovenfor.

Når du bestiller sofaer, puter, gardiner, håndklær og andre stoffer, anbefaler Sleepo at bestillingen gjøres samtidig som forskjellige produksjoner kan ha forskjellige nyanser av stoffet på grunn av fargebad. Sleepo kan ikke garantere nøyaktig samme nyanse hvis bestillingen deles og gjøres ved to forskjellige anledninger. Hvis du tidligere har kjøpt et produkt i tekstil og vil komplettere det, er du velkommen til å sende et bilde til info@sleepo.no, så vil vi gjøre vårt beste for å produsere den samme fargen.

Når du har bestemt deg for et møbel, mål hjemme slik at du virkelig får møblet ditt gjennom dører og trappeoppganger. Du som kunde er ansvarlig for at produktene i sin helhet kan leveres til oppgitt sted i din bolig. Skulle det ikke være mulig å levere produktet, er kunden ansvarlig for bomkjøringskostnaden på 990 NOK.

Siden det er viktig å holde leveringstiden så kort som mulig til kunden, kan vi ikke kansellere en bestilling som er på lager ved bestilling. Dette betyr også at hvis du vil utsette en bestilling, må du ringe oss på +468208770 slik at vi kan legge inn bestillingen sammen og dermed utsette bestillingen. Dessverre har vi ikke muligheten til å utsette en bestilling lenger enn 1 måned.

Leveranse

Vi tilbyr alltid gratis frakt over 799 NOK * for forsendelser som kan sendes til Bring Pakkeombud. Handlekurver på 799NOK eller lavere koster 89 NOK i frakt.

For større forsendelser som må sendes med hjemleveringskostnader

a) for postnummer 0000-3999: 495 NOK

b) for postnummer 4000;7739: 595 NOK

c) for postnummer 7740-8098, 8100-8999*: 1995 NOK

d) for postnummer 9000-9169, 9180-9999*: 2495 NOK

*) Ingen leveranser til postnummer 8099, 9170-9179

Prisen som er oppgitt på kjøpstidspunktet inkluderer mva og fraktkostnader som toll og frakt.

Av miljøhensyn og god service prøver vi alltid å samlevere bestillingen din. Det er da produktet med lengst leveringstid som avgjør tidspunktet. Noen avvik kan imidlertid forekomme. Ta gjerne kontakt med oss på kundeservice for mer spesifikk informasjon om din bestilling.

Sleepo samarbeider med Bring og leverer kun på fastlands-Norge. 

Vi sender ikke varer utenfor Norge eller til Svalbard eller Jan Mayen.

Senger og andre større produkter følger med Bring. Når produktet/produktene er ankommet Bring vil du få beskjed på telefon med forslag til leveringsdato og tidsvindu. Levering tilbys på hverdager innen intervallet kl 8.00 til 17.00.

Vær oppmerksom på at vi ikke kan garantere levering på kveldstid eller levering innenfor hele området. Det er opp til speditøren å foreslå tidspunkt for levering og at tidsforslaget vil bestå av et intervall på 4-8 timer (for eksempel 08:00-12:00). Det er viktig at du som kunde holder deg hjemme i hele tidsintervallet du har satt av til levering.

Mindre lagerførte produkter som sengetøy, puter, dyner etc., leveres via nærmeste Bringombud, normalt innen 2-5 virkedager. Sleepo prøver alltid å sørge for at du får produktene dine så fort som mulig.

For både hjemlevering og henting på utleveringsstedet er det viktig at du som kunde har oppgitt korrekt norsk mobilnummer for å kunne motta varsel.

Avvik ved levering

Dersom pakken ikke hentes hos en representant, har Sleepo rett til å belaste kunden med 300 NOK,- for hver uavhentede ordre.

Dersom du kansellerer bestillingen din etter at bestillingen har forlatt vårt lager, har Sleepo rett til å belaste kunden med 300 NOK,- for pakkene som går gjennom agenter og 490 NOK,- for hjemlevering.

Ved manglende hjemlevering forårsaket av kunden, har Sleepo rett til å belaste kunden med 490 NOK. Unnlatelse av å levere hjem betyr at du angrer på kjøpet på et tidspunkt hvor bestillingen din allerede har forlatt vårt lager og er på vei / allerede på en terminal i din by. Sleepo har også rett til å belaste denne kostnaden dersom kunden ikke mottar forsendelsen til tross for gjentatte forsøk på kontakt eller etter avtalt leveringstid med transportselskapet.

En såkalt bompengekjøring som betyr at du har bestilt levering men da ikke er på stedet eller velger å nekte levering, har Sleepo rett til å belaste kunden med 990 NOK.

Adresseendring innenfor samme by hvor endringen mottas etter at bestillingen har forlatt lageret, belastes med et administrasjonsgebyr på 300 NOK.

Adresseendring til annen by (gjelder hjemlevering) hvor endringen mottas etter at bestillingen har forlatt lageret pålegges et administrasjonsgebyr/fraktgebyr på 490 NOK.

Husk at du som kunde alltid skal kunne vise legitimasjon ved overlevering/levering av produktene.

Ved levering: Sjekk bestillingen.

Når du mottar leveransen må du sjekke om emballasjen er skadet (ikke la en stresset sjåfør stoppe deg fra dette). Eventuelle skader skal noteres på transportbilletten/avin som sjåføren/utleveringsstedet har.

MERK! Dersom skaden ikke er registrert, kan det ikke klages. Både åpenbare skader på emballasje og skjulte skader skal dokumenteres med bilder, både med og uten emballasje, og mailes til oss info@sleepo.se. Klager som ikke fremsettes innen 3 dager, inkludert leveringsdato, etter levering vil ikke bli akseptert.

Ved godkjent klage på transportskader, erstatter vi deler av produktet eller hele produktet, avhengig av hva som er enklest og mest økonomisk. Det skadede produktet hentes ikke av vårt transportfirma, men du beholder det eller kaster det etter avtale med kundeservice.

Ved levering må du som kunde signere sjåførfraktbrevet der du bekrefter at leveransen har vært i sin helhet, eller du melder fra om skader. Skulle du mot formodning ikke være hjemme ved leveringstidspunktet, har du fraskrevet deg retten til å klage.

Leveringsgaranti

Ved forsinkelse kompenserer Sleepo med maksimalt 1000 NOK av verdien av varen eller gjenstandene som er forsinket. Kompensasjonen beregnes som følger:

7 - 11 virkedager forsinket: 2,5 % av produktverdi

12 - 17 virkedager forsinket: 5 % av produktets verdi

18 eller flere arbeidsdager forsinket: 7,5 % av produktets verdi

*Vennligst merk at vår leveringsgaranti ikke gjelder bestillinger i løpet av BLACKWEEK (20/11-27/11-2023). Dette skyldes høyt trykk både på vårt lager og hos våre transportører i denne perioden, og vi kan derfor ikke garantere nøyaktige leveringstider.

Returer og angrerett

Hos Sleepo har du angrerett, noe som betyr at du alltid kan returnere produktene dine innen 14 dager etter at du har mottatt levering eller hentet en forsendelse.

Ønsker du å returnere bestillingen din, kontakt vår kundeservice på  så ordner vi en returetikett som sendes på e-post. Returkostnaden er 99 NOK når returen skjer via postagent og 490 NOK når varen returneres hjemmefra. Når returen har kommet til oss, refunderer vi beløpet / justerer fakturaen for varen, eksklusiv returfraktkostnad. Tilbakebetalingen vil skje innen 14 dager etter ankomst tilbake til vårt lager. Kunden skal alltid levere leveringskvittering eller kvittering fra henting ved hjemlevering dersom det er nødvendig for å bevise at retur er foretatt.

Returadresse:

Sleepo AB / LGT Logistics AB
Verkstadsgatan 15
54350 Tibro

Angre skjema

Du kan bruke dette skjemaet hvis du som forbruker ønsker å heve en avtale i samsvar med reglene i lov om distansekontrakter og avtaler utenfor forretningslokaler (SFS 2005: 59). Du som forbruker har også muligheten til å angre på en annen måte enn med skjemaet, men lagre alltid informasjon som viser at du har angret.

Hvis du ikke vil bruke alternativene ovenfor, kan du bruke standardskjemaet for å utøve angreretten som det forbrukerbyrået har produsert (se www.forbrukerradet.no)). Skjemaet må da sendes til oss kl info@sleepo.no.

Senger, møbler og møbler kan returneres forutsatt at produktet ikke er installert eller brukt. På for eksempel senger, sofaer, bord og stoler må bena ikke knuses og ha blitt montert på møblene ved retur.

Hvis produktet ikke er i original stand, vil du bli belastet for avskrivningen, dette gjelder selv om det er en originalemballasje som tilhører produktet. Etter å ha gjennomgått avkastningen, tar Sleepo en beslutning om avskrivningen.

Alle våre madrasser, dyner og soveputer regnes som hygieneartikler og må være helt ubrukte når de returneres og returneres i original esken. Vi garanterer at alle produkter av denne typen er nye ved levering og ikke har blitt brukt av noen andre kunder før.

Du er ansvarlig for å sikre at produktet er pakket godt nok til å returneres uten å bli skadet eller skittent under transport. Siden originalemballasjen også må være intakt når varen kommer til oss, må du bruke en ytteremballasje. Deretter må du ikke feste returseddelen på den ytre emballasjen til den originale emballasjen til produktet.

Hvis du velger å ikke bruke våre retursedler ved retur, overgår transportansvaret til deg som kunde for å ordne og betale for returfrakten og sikre at varene når oss. Det anbefales å bruke et alternativ der du kan spore pakken.

Når du kjøper en vare som er spesialprodusert / bestilt eller på annen måte tilpasset deg, gjelder ikke angreretten. Dette gjelder f.eks. merket Inbed Sweden, Innovation, Forms og Mille Notti hvis produkter er produsert i et bestemt stoff og farge akkurat for deg.

Angrerett og åpent kjøp gjelder ikke for bedriftskunder.

Vi tilbyr ikke angrerett på produkter som kjøpes og hentes i vår Showroom på Markvardsgatan 9, Stockholm.

Kampanjer og tilbud

Sleepo kan fra tid til annen tilby kampanjer på nettstedet som kan ha gunstigere vilkår enn de som er angitt i disse vilkårene, f.eks. angående betaling eller utvidet angrerett. Disse gunstigere vilkårene gjelder så lenge kampanjen er aktiv og for de spesifikke varene spesifisert av Sleepo i forbindelse med kampanjen. Sleepo forbeholder seg retten til når som helst å tilbakekalle slike kampanjer. Ved avslutning eller tilbakekalling av en kampanje, gjelder disse vilkårene uten endring. Tilbud på spesifikke varer på nettstedet er gyldige i en begrenset periode og så lenge lageret rekker.

Klage

Forbrukerkjøpsloven gir deg rett til å klage på et produkt innen tre år. Dette forutsetter at alle pleieinstruksjoner er fulgt og normal pleie er observert. Ved klage må feilen rapporteres så snart som mulig eller så snart feilen er oppdaget. Melding om defekter i produktet må skje innen rimelig tid, dvs. innen 2 måneder.

Ved synlige defekter i produktet må rapporten gjøres etter at du har inspisert varene dine umiddelbart etter levering, slik at det ikke kan være tvil om at skaden ikke ble forårsaket etter at du mottok den. Hvis det oppdages en klage i resepsjonen, må emballasjen forbli og produktet må ikke brukes.

For at vi skal kunne håndtere klagen din raskt og enkelt, trenger vi følgende informasjon fra deg.

  1. Bestillingsnummeret ditt (du finner dette i ordrebekreftelsen)

  2. En klar beskrivelse av problemet

  3. Bilder av hele produktet og defekten

Hvis det oppdages en klage når du mottar varen, må emballasjen være intakt, og produktet må ikke brukes.

Bilder av hele produktet og defekten info@sleepo.no

I tilfelle en godkjent klage, erstatter vi deler av produktet eller hele produktet, avhengig av hva som er enklest og mest økonomisk. Det skadede produktet blir ikke hentet av vårt transportselskap, men du kasserer det på egen hånd etter avtale med kundeservice.

Garanti

Sleepo selger senger med garanti for ramme- og fjærbrudd, samt garanti for motorer og justerbare senger.

Garantilengden er oppgitt på nettstedet vårt i beskrivelsen for hvert produkt. Sleepo tilbyr alltid en 3-års klagerett i henhold til forbrukerkjøpsloven. Alle garantier gjelder i Sverige.

Produktgarantien dekker bare originale feil, dvs. feil som var tilstede på produktet ved levering. Disse produksjonsfeilene må bekreftes av Sleepo og den ansvarlige leverandøren.
Vær oppmerksom på at når du kjøper en lyskilde, med eller uten et annet produkt, gjelder ingen garanti.

Betalingsmetode

Sleepo bruker Svea Checkout.

Fakturaen din blir aktivert når varen din er sendt. Vær oppmerksom på at hvis du har flere varer i bestillingen din og at de sendes fra forskjellige speditører, kan fakturaen aktiveres når den første varen sendes. Ta kontakt med vår kundeservice hvis du har spørsmål.

Les Sveas komplette kontovilkår. Svea håndterer personopplysninger i samsvar med gjeldende lovgivning.

Retningslinjer for personopplysninger

Sleepo er ansvarlig for personopplysningene som gis i forbindelse med kjøp som håndteres i samsvar med gjeldende lovgivning. Ved å godta vilkårene godtar du at informasjonen din lagres for å kunne behandle bestillingen og fullføre kjøpet, legge til rette for fremtidige kjøp, muliggjøre oppdatering av bestillingsstatusen din og sende tilbud fra Sleepo.se eller Sleepo.se-partnere. Les mer om Sleepos personvernregler.

Som kunde kan du se lagret informasjon, endre den eller be om sletting. Du kan også når som helst trekke tilbake samtykke til å motta tilbud.

Prisgaranti

Vi i Sleepo vil at du alltid skal være trygg på at vi tilbyr deg som kunde markedets beste priser.

Hvis du kjøpte en vare fra oss og deretter innen sju (7) dager fra dagen du kjøpte varen fra oss, finner du den samme varen til en billigere pris i enhver norsk nettbutikk (dvs. ".no") som handler i NOK, betaler vi tilbake differansen mellom vår pris og den lavere prisen til deg.

For at du skal være berettiget til refusjon av forskjellen, må du innen tiden ovenfor vise oss at den er av samme merke, modell og størrelse kan du kjøpe billigere av deg som kunde som ovenfor, enn hos oss . Du beviser dette ved å sende oss en lenke som tydelig viser dette (skjermdumper aksepteres ikke).

For at du skal være berettiget til refusjon av forskjellen, må du innen tiden ovenfor vise oss at den er av samme merke, modell og størrelse kan du kjøpe billigere av deg som kunde som ovenfor, enn hos oss . Du beviser dette ved å sende oss en lenke som tydelig viser dette (skjermdumper aksepteres ikke).

I tilfelle frakt, toll eller andre avgifter legges til konkurrentenes priser, skal alle slike avgifter inkluderes i sammenligningen. Alle betingelser i den andre nettbutikken må være de samme eller bedre enn våre for at prisgarantien skal gjelde. Leveringstiden er også avgjørende, dvs. at leveringstiden hos det andre selskapet ikke er lengre enn den er hos Sleepo.

Tvister og lovvalg

Ved eventuelle tvister som vi ikke lykkes med å løse, anbefaler vi at du kontakter Forbrukerombudet, www.forbrukerombudet.no eller Sandakerveien 138, 0484 Oslo, tlf. 23 40 06 00. Vi følger alltid deres anbefalinger. Du kan også bruke en nettbasert tvisteløsning som er tilgjengelig på EU-kommisjonens nettsted: http://ec.europa.eu/odr. For informasjon om hvilke rettigheter du har som forbruker anbefaler vi at du besøker Forbrukerombudets nettside www.forbrukerombudet.no/ehandel.

En eventuell tvist hva gjelder tolkningen eller anvendelsen av disse Generelle vilkårene skal reguleres av og tolkes i henhold til norsk lovgivning og skal eksklusivt avgjøres av domstolene i Norge.

For spørsmål eller bekymringer om Sleepos kjøps- og leveringsbetingelser, kontakt kundeservice på telefon: +468208770 eller via e -post: info@sleepo.no


28/10 2021

Du har tidligere sett på

Alltid på Sleepo!

Fri frakt over 799 NOK (småvarer)
Sleepo tilbyr rask levering i hele Norge.
Åpent kjøp & ingen tollavgift
Sleepo tilbyr åpent kjøp i 14 dager
;